Meine journalistische Arbeit ist geprägt von den Methoden der Kultur- und Sozialanthropologie: beobachten, zuhören, teilnehmen.

Ich lebe in Barcelona, von wo aus ich als freie Auslandskorrespondentin über Politik, Wirtschaft und natürlich auch über Katalonien berichte. Vorherige Lebensstationen führten mich von Bratislava über Nürnberg nach Wien, Frankreich und Israel/Palästinensische Autonomiegebiete. Von Zeit zu Zeit lege ich den Stift weg und nehme eine Kamera in die Hand, um Dokumentarfilme zu drehen.

Mehr Details über mein professionelles  Ich gibt es hier.

I hold a Master's degree in Cultural and Social Anthropology, a discipline that shaped my approach to do journalism: observe, listen, participate.

Based as freelance foreign correspondent in Barcelona, Spain, I cover stories about politics, economy and of course Catalonia. I have lived in Bratislava (Slovakia), Nuremberg (Germany), Vienna, France and Israel/Palestinian Territories.

Sometimes I replace my pencil with a camera for documentary filmmaking.

You find more details about my professional life here.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now